top of page

למה מני הגיע לרחוב?

עודכן: 27 בינו׳ 2021



זהו סיפורו המרתק של נער שעוזב עולם מוכר, והולך לעבר הלא נודע...

מה הוביל אותו לעזוב את הבית בגיל צעיר, ולהתגלגל עם נערים נוספים בגילו, מעביר לילה פה ולילה שם, בסיכון גדול להידרדר לעולם הסמים והפשע?

בניגוד לנערים אחרים, שהגיעו לרחוב בלית ברירה, מני אליאס, הרגיש שהוא צועד לעבר החופש שלו.

מתוך בחירה, הוא החליט לעזוב את הבית, ולחפש לעצמו סביבה שתתאים יותר לאורח החיים שהאמין שמגיע לו.

מני, נולד, גדל, והתחנך בבית חרדי ליד ירושלים. הוא עבר ילדות קשה ומורכבת.

כשהתבגר, הרגיש שהוא לא מוכן לשאת יותר את אורח החיים הזה, והחליט שהוא רוצה לחפש עבור עצמו חיים אחרים.

העולם החילוני לא היה מוכר לו. באופן אישי, כמי שגדל בבית חילוני, לא הכרתי את החוויה של החזרה בשאלה, שיכולה להיות עבור נערים רבים ניתוק מוחלט מהסביבה המוכרת שבה גדלו, וצורך אמיתי למפגש תרבותי מאוד מאתגר. בנערי האור, אין שיפוט.

לא משנה מה הרקע שלך, מאיפה באת, אנחנו פה בשבילך!

אחותו הבכורה, השתתפה בתוכנית של פרויקט נערי האור, היא זו שהזמינה אותו לראיון העבודה הראשון שלו. כשהתחיל לעבוד בבית המלאכה, הוא הרגיש שפגש מקום שמבין אותו, שמכיל אותו.

לראשונה בחייו, הרגיש שהוא יכול להתקרב לעצמו, להיות הוא עצמו. עולם הערכים שפגש, התאים לו מאוד, והוא החל לפרוח, במהרה בעבודה, הוא קודם על ידי אסף פרסיה, שהיה המדריך שלו.

הוא קיבל העלאה בשכר ואחריות גדולה יותר. הוא קיבל השתלמויות שונות, שהעצימו אותו, כגון מחסנאות בחברת יורוקום, מני השתתף בקמפ קיץ ליזמות, שבוע שלם של הכרות עם עולם העסקים, בסדנא לייצור יין בחווה של מוטי לוי ממייסדי העמותה ומי שהשקיע רבות בשנים הראשונות לקיומה, שימוש בחץ וקשת, ואפילו התנסה במדיטציה בטבע.


כל אלו, עודדו אותו להכיר בעצמו, להאמין בעצמו, ולהחליט שהוא יצליח בחייו:

"יחד עם הכסף שהרווחתי התקבלה אצלי ההבנה שאני יכול לשאוף לעתיד טוב יותר, בשלב הזה לא האמנתי שאהיה זה שמשלם משכורת למישהו אחר", כך סיפר לי בשיחה שניהלנו השבוע. מני חזר ללימודים בבית הספר ממקום אחר.

הדבר המרגש ביותר שמני סיפר לי, שממש גרם לי להזיל דמעה ולהצטמרר מהתרגשות עמוקה, היה שהיכן שגדל, הוא האמין שערכים יש רק בעולם הדתי, ולא תיאר לעצמו שיפגוש אנשים טובים, כל כך אוהבים, בעולם החילוני. המפגש עם הצוות של התוכנית, היווה עבורו מודל ודוגמא, וגרם לו להתחיל להאמין בעולם!

לאחר הרבה שנים שמני עבד במכירות, בחברת דייסון, הוא החליט לצאת לדרך עצמאית.

גם הוא , כמו רבים אחרים , נפגע ואיבד את עבודתו בעקבות משבר הקורונה.

מתוך תחושת היזמות והאמונה שלו בעצמו ובעולם, בחר מני להקים עסק לניקוי חלונות. מני באמת אדם מרגש, ערכי, ודוגמא ומופת לחברה שלנו.

בפעם הבאה שאתם מביטים בחלון המלוכלך, תחשבו לעצמכם שתוכלו לשלב בחייכם את האפשרות לנקות אותו, על מנת לראות טוב יותר את העולם, נקי יותר, טהור יותר, מואר יותר, ולאפשר למני הנפלא להמשיך להעניק את עצמו, ודרך כך להוקיר תודה על הדרך הנפלאה שעשה וממשיך לעשות!!!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page